Från slut till början!



Salsa avslutning idag. Vi har svängt våra höfter för sista gången denna terminen hos Gueillermo, men inte sista gången för i sommar det lovar jag!!
Nu har vi inte ammat på snart en vecka vilket känns helt galet! Från att ha varit extremt noga med vad jag har stoppat i mig och jobbat upp ammningen steg för steg så är det plödsligt bara över, så snabbt! Trodde att den dagen det skulle sluta skulle kännas befriande, men jag måste erkänna att det känns jättetomt! Bokstavligen, -Hallå vad är det för något litet degit som landat på min hylla? kan jag få tillbaka mina shyssta lökar som jag vant mig vid tack!
I fredags fick jag ett halvt glas vin ojoj detta va könstigt! 
Nu ska plödsligt mitt nya hälsosamma liv möta mitt gamla lite mindre sunda, vill jag det? Jag som inte ätit godis, pizza, alkohol, på så länge. Plödsligt är det inget som hindrar mig mer än jag. Som en ko på grönbete för första gången, pass up!
Skulle nästan vilja jämföra det med kulturkrocken som jag fick när vi flyttade hem från Australien.
Kanske är det så att när jag gör något så går jag in så himla mycket för det att jag glömmer hur det var innan. Därför blir det lite chockartat när det plödsligt vänder tillbaka. Det har varit en intressant resa med att vara gravid få barn och amma. Nu är det kapitlet slut och Stella börjar bli stor!
En tjej som nästan sitter själv och som gillar att äta både det ena och andra. Och vill väldigt gärna göra som vi gör. Om jag dricker ur ett glas vill inte hon dricka ur sin flaska utan ska dricka ur mitt glas också. Det kan ju ha att göra med ett lite för litet hål i flaskan haha, men det är en anna historia :) 
Vi ska på bröllop på lördag och jag som har varit så inställd på att köra, plödsligt har jag fått ett val, hmmm!
Jag skrattar åt mig själv, för en liten röst innom mig pockar fortfarande på uppmärksamheten och säger, hallå hallå ska du verkligen din buse. Vi får se, jag får ta det som det kommer antar jag!
Denna vecka är det många röda dagar och folk, ni icke mammalediga får äntligen en chans att njuta av våren också!
Så Ha en extra strålish vecka kära vänner
Kraaaaaam 
Här kommer lite mer sköna bilder!!



Kommentarer
Postat av: Miranda

Måndagar är bra..då får jag se hur ni har det!det gör mig så lycklig!pussa skruttan från mig och ta hand om varann!puss

2010-05-10 @ 21:48:11
URL: http://mirre.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk att jag e mormor till denna lilla goding.Bilden ovanför gamlamormor ser Stella verkligen ut som att här e de jag som bestämmer,helt underbar.o de syns att hon älskar mat på den röda bilden ha ha kram kram!!!

2010-05-10 @ 22:16:59
Postat av: Marie

Det där är en rätt konstig sak när man helt plötsligt ska göra saker annorlunda igen. Mille har slutat sova i spjälsäng nu och har en Vanlig säng.

DET var en lika konstig sak att vänja sig vid, eller vänja min Hjärna vid rättare sagt.



..och det kommer bara fortsätta ju större de blir.

2010-06-11 @ 14:35:43
URL: http://majjamej.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0