Utkast: Feb. 15, 2010

Yoga teachern fick jobba idag:)Gammla mormor, carola och StellaAbbe gilla chokladbollar:)

Efter en supermysig helg med besök både hos Familjen Lynn och moster Carola där Gammlamormor gästspelade en stund. Och allahjärtansdaglunch i Träslöv så var det  måndag igen och vi hurtbullar har varit i gång sen 7. Efter vi städat lägenheten gick vi en långpromenad vid havet innan det var dax för veckans bebisyoga.
Måste säga att det är otroligt mysigt. Det är lite med skräckblandad förtjusning som vi går dit. Man vet aldrig hur det ska gå:) Men det känns som en jättebra utmaning och jag lär känna Stella på ett annat plan när det är massa andra bebisar och mammor.Det är farcinerande hur cynkade alla bebisarna är. Gråter en gråter alla, ska en äta ska alla äta, osv.
Undra hur det kommer sig? Jag kan förstå att om barnen skriker att de drar igång varandra, men resten också, med mat och allt.
Så upplever jag vuxenlivet också. Det farcinerar mig att min cykel ändrar sig och ställer om sig till samma som de jag t.ex. jobbar med, om jag jobbar mycket vill säga så vi träffas varje dag. Varför vill naturen ha det så? Jag är i alla fall inte på topp och mer känslig när jag har mens och många med mig. Varför vill naturen då cynka oss så alla blir känsliga på samma gång? Nu säger inte jag att alla är som jag, men ändå.
Jag har nog börjat grubbla lite mer farcinerande på hur kroppen fungerar. Jag kan inte fatta för det första hur det överhuvudtaget kan bli barn, en människa som växer inne i en annan. Och sen när den kommer ut att man kan mata den med sin egen kropp och att mjölken ändrar sig efter hur barnet växer. Och den magiska mjölken som kommer kan man ha till allt, ja nu menar inte jag till kaffet eller bakredskap, men ta den på torr hud och det läker, ta den mot nästäppa och det rensar,  Det är så grymt häftigt!!
Ok nu flummar jag ut helt men visst e det coolt!!
Hoppas ni får en lika bra start på veckan som vi har haft!!


Kommentarer
Postat av: mj

hej bästa kusin! jag blir så glad av din blogg..så fiin hon e skruttan! hon kommer ju vara stor-bebben när jag kommer hem juh! ;)snart där..tror nästan halv a tiden är gjord nu.. ha de mys så hörs på skypoen snart va? pussar o kramar!

2010-02-15 @ 22:17:20
URL: http://mirre.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja, visst är det fascinerande hur kroppen fungerar! Man fattar inte att den ställer om sig och helt inriktar sig på det primala, basala i de behov som ett barn har. Så häftigt!

Fast det återgår väldigt snabbt till det "vanliga" igen, i takt med att bebisarna växer.. både till stor glädje och sorg.



kramkram

2010-02-16 @ 13:07:53
URL: http://majjamej.blogspot.com
Postat av: Liz Håvemark

Tack för era mysiga komentarer!!

om du kan mirre så kan vi skypa i morgon kväll vid halv 9 :) kram kram

2010-02-17 @ 09:55:08
Postat av: Loca

Låter som om vi snart ska ses och flumma ut ordentligt i hur fantastisk kroppen är och hur mycket som påverkas när man verkligen vill lära känna den!! puss o kram

2010-02-24 @ 09:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0