Vintermörker!!





Jises va möööörkt det är ute!!
mörkt ute mörkt inne mörkt i sinne, eller?
Shit vilken tur att jag har lite gamla solskenshistorier och sommarminnen att drömma mig tillbaka till då!
Jag tänker t.ex på nyår till 2007 då vi skålade i champange och ett extremt prestigefyllt lättklädeslopp ägde rum runt kvarteret då tjejerna skulle segra mot killarna killarna, enligt min mening i alla fall.
Eller när "chomp",  en lek där stora hårtussar klippes av till höger och vänster vid felsvar på extremt intelligenta frågor, gav oss fina frisyrer.
Eller när vi åkte en väldigt fartfylld taxiresa där vi bara skulle fixa mätarn lite när chaffisen inte såg för att tjäna in några viktiga dollar.  Tänk er efter lite öl, vin och rom och en turbantaxichaffis som skäller på schalla ma scha språk, försök att hålla er för skratt på den du! Planen var ju att smita ifrån taxin men utkastad funkade ju också gratis! Ett litet tips till alla studenter kanske som har snålt i kassan, trötta ut och håll i!
Eller som när en väldigt trevlig man knackar på våran dörr, på en ödslig ö utanför Mexico och på spanska börjar prata om hur djur och människor ska leva i harmoni och att världen är som en stor lekplats fylld med kärlek. Jag funderade länge viken drog han gick på, innan han vänligt sträckte fram handen med en bok som hade svensk översättning. Jaja och inte vilken bok som helst, no no. Du kanske har semester, men jihovas ser dig!! De jobbar hårt vill jag lova! Inte ens på en liten liten öde ö kommer man undan haha!
Det finns så sjukt mycket underbara minnen och människor som gör mig alldeles varm i hjärtat och får mig att längta till alla härliga platser och människor vi har träffat!
Med världens härligaste, galna man och underbaraste lilla dotter e jag så redo för att fortsätta mot nya äventyr tillsammans och kliva upp ur björngrottan!
Ha en underbar måndag, och ge dig själv energi!!
Själv ska jag studsa runt till "loca loca" innan det bär av till affären för D-vitamin!
Peace and love!!!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Goaste Liz !!! Håller med dig om mörkret,så det är tur att vi har traditioner som advent så det lyser upp mörkret!Och goa minnen-))Så kan man ju resa som ni ska göra snart.Älskar hela eran galna familj ;))Kram Mor/Mommo <3 <3 <3

2010-11-22 @ 13:59:59
Postat av: mirrepirre

thanx for your energy kusinvitaminfizliz!!!! Nu var min vecka gjord..Inget mer klaga på vädret utan man får njuta av det vi har,VARANDRA o skratta mkt så ska vi nog överleva vintern oxå ;)

puss o ses på stan!

2010-11-22 @ 17:00:03
URL: http://mirre.blogg.se/
Postat av: Marie

Mwn gu vad go du är Kusin Vitamin!! Du gjorde min gräskänkafredag lite enklare!! *puss&kram**

2010-12-17 @ 23:13:41
URL: http://majjamej.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0