Feb. 25, 2010


Ojoj tre nätter utan sömn, vänta ska bara hämta kameran så jag ser vad vi har gjort..........just det vi har varit ganska insnöade av vädret. Det snöar la i  mitt huvud lite också:)
Grymt hur mycket energi jag ändå har trots så lite sömn, Stella ger mig kraft!
Jo, vi kom faktiskt ut en sväng igår då det var dax för föräldrargrupp igen! Så himla kul!
Först en go promenad i solen och sen satte vi igång.
Mammaorna var laddade och vi skrattade tillsammans. En mamma berättade om hur hon längtade tillbaka till att kunna ta ett par glas vin och bara slappa lite, hör och häpna det var inte jag:) Jag, konstigt nog, är inte så sugen på alkohol längre.......oj där kom lite vuxen varning igen....eller?
Vi fick lära oss vad vi skulle börja ge barnen för smakportioner och vad deras små kroppar klarar av.
Det är så spännande med mat tycker jag och vad den gör med kroppen! Jag tror att en anledning till att jag är så pigg är att jag är tvingad att äta bra mat, annars får Stella så ont i magen. Ok det har varit pain in the ass att inte kunna äta det ena med de tredje. Men såhär i efterhand är det ju såå bra. Det blir ju verkligen svart på vitt vad man egentligen mår bra av. Sen jag slutade att äta godis och läsk och drog ner massaor på fika så smakar allting så mycket mer! Ett äpple är så sött och en clementin så frisk!
Antingen är det för att det är det närmaste godis jag kommer eller så kanske det är denna hemska drog, socker,  som faktiskt dämpar smaklökarna och bara skriker efter mer sockrigare saker. Kan det verkligen va så? Det sjukaste är att jag fortfarande kan längta till godis och skräpmat,fast jag vet att jag mår dåligt av det, där är ju kroppen inte så logisk!
Därför tänker jag ge receptet på godaste och nyttigaste chokladpuddingen jag kan!

NYTTIG CHOLADPUDDING:
1 dl vatten
½ dl färska dadlar
1 msk honung
2 mogna avocado
1 tsk vaniljsocker
1dl kakao

Blanda vatten, dadlar, och honung i matberedare eller mixer.
Gröp ur avocadon och blanda i, häll i vaniljsocker, blanda. 
Strö i kakaon under mixning.
Klar! Så enkel och sååå god!

Mycket nöje!! 

Kommentarer
Postat av: mormor

Kan bara hålla med Chokladpuddingen var jättegod!!! Vilket underbart kort.Liz du skriver helt fantastiskt Kramisar mamma!!! <3

2010-02-28 @ 21:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0